عصر تکنولوژی

ساخت وبلاگ

ماشین Techrules ؛ بازگشت قدرتمند سوپر اسپورت های توربینی به صنعت خودرو

با تولید ماشین Techrules ، سوپر اسپورت های توربینی ورود قدرتمندی به بازار خودرو خواهند داشت

در چند سال گذشته، ماشین های الکتریکی توربینی در بازار خودروسازی رواج یافته بودند و در نمایشگاه اتومبیل امسال ژنو با به نمایش درآمدن کانسپت ابر خودروی الکتریکی ۱,۰۳۵ اسب بخار، از کمپانی Techrules، باز گشت نصفه و نیمه ای داشته اند. جزئیات زیادی از این خودروی الکتریکی گفته نشده اما این خودرو ساز چینی با مجهز کردن ماشین Techrules به این موتور قدرتمند، ادعا کرده که محدوده حرکتی این کانسپت را به ۲۰۰۰ کیلومتر افزایش داده است.

از حدود شش سال پیش میکرو توربین ها موج جدیدی در صنعت خودروسازی و به طور خاص در بازار ماشین های اسپورت براه انداختند. Capstone با قرار دادن میکرو توربین خود در مدل CMT-380 در سال ۲۰۰۹ محدوده حرکتی این ماشین را به ۸۰۵ کیلومتر رساند و یک ماه بعد کمپانی جاگوار با نشان دادن کانسپت C-X75 مدل ۲۰۱۰ که به دو میکروتوربین مجهز شده بود محدوده حرکتی این سوپر اسپورت را به ۹۰۰ کیلومتر افزایش داد. پس از Capstone و جاگوار تعد ادی از پروژه های ماشین های میکرو توربینی انجام شد، اما دیگری خبری از آن ها به گوش نرسید و استفاده از میکرو توربین در صنعت خورو سازی سوپر اسپورت ها، کمرنگ شد.

با ماشین Techrules و ادعای این کمپانی در مورد محدوده گسترش یافته ی حرکتی این خودرو، سیستم های الکتریکی قابل شارژ توربینی می توانند مجددا به سر تیتر خبر های صنعت خودرو سازی باز گردند. کانسپتی که با ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت و با محدوده ۲۰۰۰ کیلومتری خود قصد دارد که در نمایشگاه اتومبیل ژنو، خودنمایی کند. برای بدست آوردن خبر های بیشتر از ماشین Techrules با وبسایت تکرا همراه باشید.

با ماشین Techrules و ادعای این کمپانی در مورد محدوده گسترش یافته ی حرکتی این خودرو، سیستم های الکتریکی قابل شارژ توربینی می توانند مجددا به سر تیتر خبر های صنعت خودرو سازی باز گردند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 267 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:23

صفحه نمایش تاشو ی اولد سامسونگ در سال جاری در یک محصول تاشوی این شرکت دیده می شود.

صفحه نمایش تاشو ی اولد سامسونگ با شیشه ی هیبریدی، در سال جاری در یک محصول تاشوی این شرکت دیده می شود.
یک گزارش جدید اشاره می کند که سامسونگ به دنبال ارتقاء تکنولوژی اولد تاشو به واسطه ی همکاری با شرکتی به نام اسپویل تکنولوژی، است. این ممکن است به یک همکاری استراتژیک منجر شود زیرا سامسونگ می تواند از موادی که توسط اسپویل عرضه می شود در پتنل های اولد آینده خود استفاده کند. اسپویل، پانل شیشه ای تاشو خود را تحت عنوان “Hybrimer”، به بازار عرضه می کند. این پانل ترکیبی از هیبرید پلیمر است. گفته شده است که این مواد به طور قابل توجهی با دوام تر از ویلو گلاس کورینگ و دیگر مواد شیشه ای تاشو  ارائه شده از دیگر تولید کنندگانی مانند سومیتومو و گونجه است.
در حالی که تکنولوژی صفحه نمایش تاشو ، قبلا توسط بسیاری از تولید کنندگان نشان داده شده است، سامسونگ شاید یکی از آنهایی باشد که خیلی زودتر از باقی تولیدکنندگان، آن را به منصه ظهور برساند. چند سالی است که نمونه های اولیه از این نمایشگر دیده می شود و در حال حاضر به نظر می رسد که، وقت آن است که یک نسخه تجاری از صفحه نمایش تاشو ی این شرکت، در سال جاری دیده شود. در ابتدا پیش بینی شده بود که اولین گوشی با صفحه نمایش تاشو ی این شرکت در سال ۲۰۱۵ عرضه می شود، اما این اتفاق عملی نشد. بنابراین ما امیدواریم که در سال ۲۰۱۶ ، اولین گوشی با صفحه نمایش تاشو ی سامسونگ را ببینیم.
در اواخر سال ۲۰۱۴، سامسونگ، یک پنل صفحه نمایش تاشو ی ۵.۵ اینچی و یک صفحه نمایش تاشو ی ۱۰ اینچی آمولد را به نمایش گذاشت که به احتمال زیاد در اولین محصولات تاشوی سامسونگ استفاده خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 287 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:23

تصویر باتری قابل تعویض گوشی ال جی جی 5

گوشی ال جی جی ۵ پرچمدار بعدی ال جی خواهد بود که یکی از دستگاه هایی است که تا کنون شایعات زیادی در مورد آن به گوش رسیده و به طور حتم در کنفرانس جهانی موبایل در کانون توجهات قرار خواهد گرفت. تا کنون تصاویر و گمانه های زیادی در مورد سبک طراحی جدید این گوشی و مشخصات آن منتشر شد. در این راستا امروز تصویر جدیدی از باتری قابل تعویض این گوشی دیده شده که به نوعی شایعات قبلی را تایید می کند.

همچون گذشته ال جی نوآوری هایی را در گوشی پرچمدار خود آورده است. شایعه شده است که یکی از این نوآوری ها بهری گیری از Magic Slot موسوم به شیار جادویی است. Magic Slot یک آداپتور اکسترنال است که با کمک آن می توان از قابلیت های بیشتری در دوربین استفاده کرد و یا امکانات صوتی گوشی را گسترش داد. البته گفته می شود که این آداپتور ویژگی های بسیار بیشتری دارد که در هنگام معارفه ی گوشی در مورد آن بیشتر صحبت می شود.

اما یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی جی ۵ وجود باتری قابل تعویض است. با این که قسمت پشت این گوشی یکپارچه و غیر قابل تعویض است ولی امکان خارج کردن باتری از قسمت پایین گوشی وجود دارد. همچنین گفته می شود که این باتری از فناوری شارژ سریع (Fast charging)بهره می برد. در ادامه مروری کوتاه بر مشخصات این گوشی خواهیم داشت.

انتظار می رود که جی ۵ صفحه نمایش ۵.۳ اینچی و رزولوشن کواد اچ دی داشته باشد. قدرت پردازشی این گوشی همان گونه که دیروز کوالکام نیز تایید کرد بر عهده ی تراشه ی اسنپدارگون ۸۲۰ و پردازنده ی ۴ هسته ای و پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ صورت می گیرد. دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیسکلی و به منظور گرفتن عکس های سلفی و ویدیو چت دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی گوشی تعبیه شده است. میزان رم این گوشی نیز ۴ گیگابایت خواهد بود.

نسخه ی اندروید پیش نصب بر روی جی ۵ اندروید ۶ مارشمالو است و واسط گرافیکی مخصوص ال جی بر روی آن اجرا می شود.

به هر حال تا روز یک شنبه باید صبر کرد و دید که پرچمدار جدید ال جی چگونه است و چه ویژگی های دیگری را دارا خواهد بود.

.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 255 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:55

گوشی آیفون 5se از پردازنده ی A9 بهره خواهد برد

بر اساس اخبار منتشر شده به نظر می رسد که گوشی آیفون ۵se که بزودی معرفی خواهد شد از پردازنده ی A9 اپل بهره خواهد برد. همچنین تبلت آیپد ایر ۳ از پردازنده ی A9X استفاده خواهد کرد.

حدوداً یک ماه تا رویداد اپل و پرده برداری این شرکت از آیفون جدید ۴ اینچی و آیپد ایر ۳ زمان باقی مانده است. بنابراین الان زمانی است که شاهد انتشار اخبار و شایعات بسیار زیاد در مورد این محصولات جدید اپل خواهیم بود. اولین موضوعی که در این شایعات به آن پرداخته شده است، پردازنده ی هر کدام از این محصولات جدید است.

اخبار خوبی برای کسانی که قصد خرید این آیفون ۴ اینچی دارند موجود است چرا که اپل قصد دارد تا از همان پردازنده ی ۶۴ بیتی A9 که در ساخت گوشی های آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس استفاده کرده بود در گوشی آیفون ۵se به کار گیرد. بنابراین اپل قصد دارد تا سریعترین پردازنده ی موجود خود را در این گوشی به کار گیرد. از طرفی آیفون ۵se تمام ویژگی های خوب گوشی آیفون ۶ اس را در خود نخواهد داشت. ویژگی های همچون NFC، پشتیبانی از Live Photo از جمله ی ویژگی هایی هستند که در آفون ۴ اینچی نیز موجود هستند اما به احتمال زیاد خبری از قابلیت لمس سه بعدی نخواهد بود.

انتظار می رود آیپد ایر ۳ مشخصات بسیار خوبی داشته باشد. طبق شایعات منتشر شده این آیپد از پردازنده ی A9X که در حال حاضر در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی وجود دارد، استفاده خواهد کرد. شایعات قبلی ادعا کرده بودند که این تبلت به قلم اپل مجهز است و صفحه نمایش با کیفیت ۴k خواهد داشت. انتظار می رود که این محصول از هم قابلیت لمس سه بعدی محروم باشد.

کنفرانس اپل در تاریخ ۲۵ اسفند برگزار می شود و طی آن از این محصولات جدید پرده برداری می شود و ۳ روز بعد در تاریخ ۲۸ اسفند عرضه ی آیفون ۵se و آیپد ایر ۳  آغاز خواهد شد.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 232 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:17

تصویر و اصلاعات MediaPad T2 10.0 Pro هوآوی فاش شد

شرکت چینی هوآوی با عرضه ی گوشی های هوشمند با کیفیت فروش بسیار خوبی را در سال ۲۰۱۵ تجربه کرد و قصد دارد تا این روند را در سال جدید نیز حفظ کند. در این راستا این شرکت قصد دارد تا در سال جدید محصولات بیشتر ی را روانه ی بازار کند. یکی از دستگاه هایی که هوآوی قصد دارد تا روی آن مانور کند تبلت ها هستند.

این بار هم آقای Even Blass فاش کننده ی اطلاعات که بی شک در این زمینه معروف ترین فرد عرصه ی تکنولوژی است تصاویری را منتشر کرد که نشان می دهد تا هوآوی قصد دارد از یک تبلت ۱۰ اینچی با کیفیت تصویر فول اچ دی رونمایی کند.

این تصویر مربوط به تبلت MediaPad T2 10.0 Pro است و روشنگر این است که فاصله ی زیادی تا رونمایی از آن باقی نمانده است. احتمال بسیار زیاد هوآوی از این تبلت در کنگره ی جهانی موبایل که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، پرده برداری می کند. از روی تصویر منتسب به این تبلت می توان حدس زد که نسخه ی اندروید پیش نصب بر روی این گوشی اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی خواهد بود هر چند که نمی توان با قطعیت در این مورد نظر داد.

طبق گفته ی Even Blass تبلت مذکور به چیپ ست اسنپدراگون ۶۱۵ مجهز خواهد بود. ۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی قابل توسعه از طریق کارت حافظه MICRO SD از مشخصه های حافظه ای آن هستند. باتری MediaPad T2 10.0 Pro ظرفیت ۶۶۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد داشت. دوربین اصلی و دوربین جلوی آن به ترتیب ۸ و ۲ مگاپیکسلی است. به نظر می رسد که تبلت در هر دو ورژن Wi-Fi و LTE عرضه شود.

در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان معرفی MediaPad T2 10.0 Pro وجود ندارد اما همان طور که ذکر شد این احتمال وجود دارد که در MWC 2016 معرفی شود.

.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 296 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:17

 سفر دریایی مجازی با همکاری سامسونگ و AT & T برای کاربران امکان پذیر شده است.

سفر دریایی مجازی با همکاری سامسونگ و AT & T برای کاربران امکان پذیر شده است.

سفر دریایی در سواحل و نسیم های گرمسیری، به وسیله ی قایقرانی دریاهای آزاد با کشتی های کروز تجربه می شود اما متاسفانه در طول ماه های زمستان، کمی دشوار است؛ از این رو سامسونگ و AT & T با همکاری هم تلاش کرده اند تا برای افراد علاقه مند به سفر دریایی و داشتن تجربه ی واقعیت مجازی، خورشید و یک فضای سرگرم کننده را در دریاهای آزاد، به صورت مجازی و با تجربه ی واقعیت مجازی هدست گیر وی آر سامسونگ، ایجاد کنند.

تجربه ی سفر دریایی مجازی در فروشگاه ۱۳۳ AT & T در سراسر ۳۷ ایالت در آمریکا ارائه خواهد شد، این سفر دریای مجازی امکانی فراهم می کند تا کاربر یک تجربه ی منحصر به فرد با هدست گیر وی آر داشته باشد. لیست کاملی از فروشگاه های این شرکت در اینجا در دسترس است. بازدیدکنندگان به سادگی، هدست گیر وی آر را بر روی سر خود قرار داده و به واسطه ی آن می توانند با دیدین مناظر و شنیدن صداها یک سفری دریایی و آرامش بخش در تعطیلات، تجربه ی کاملی از سفر دریایی مجازی داشته باشند. تجربه واقعیت مجازی، به طور انحصاری برای این سفر دریایی مجازی ، توسط شرکت کارناوال و ۱۰ برند سری کروز جهانی، توسعه داده شده است.

کاربران علاقه مند می توانند از فردا به یک فروشگاه AT & T بروند و  به طور کامل راه رفتن در یک کروز، تجربه واقعیت مجازی و سفر دریائی مجازی را که به صورت همهجانبه به وسیله ی گیر وی آر طراحی شده است، تجربه کنند.

بازدید کنندگان فروشگاه همچنین می توانند با وارد کردن محتوا، برنده ی هفت روز سفر دریائی با یکی ۱۰ سری کارناوال کورپوریشن هلند-آمریکا ، پرینسس کروز و برندهای سری کروز کارناوال شوند، آنها باید با تجربه ی واقعیت مجازی و ثبت نام از طریق یک تبلت در فروشگاه و یا با مراجعه به www.vrcruisewlcl.com در مسابقه شرکت کنند. مسابقه  از فردا تا ۱۱ مارس باز است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.
منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 249 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:25

یک شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد: "تست واکسن جدید مقابله کننده با ویروس زیکا روی موش‌های آزمایشگاهی با نتایج مثبت و امیدبخشی همراه بوده‌است."

تست اولیه واکسن زیکا و امیدبخش بودن آن بر روی موش های آزمایشگاهی

یک شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد: “تست واکسن جدید مقابله کننده با ویروس زیکا روی موش‌های آزمایشگاهی با نتایج مثبت و امیدبخشی همراه بوده‌است.”

کارشناسان این شرکت داروسازی با بیان اینکه این واکسن واکنش‌های ایمنی در موش‌ها را تقویت می‌کند، اظهار داشتند: “همچنان در حال انجام آزمایش‌های بیشتر روی آن هستیم تا بتوان از انسان‌ها در مقابل پشه حامل ویروس زیکا محافظت کرد.”

از بین هر پنج فرد مبتلا به ویروس زیکا تنها در یک نفر علائمی همچون تب، حساسیت پوستی و درد عضلانی مشاهده می‌شود، هرچند احتمال وجود دارد ویروس زیکا خطر ابتلای نوزادان به بیماری مادرزادی میکروسفالی را در آنان افزایش دهد به همین دلیل کارشناسان با جدیت به دنبال آن هستند تا واکسنی را برای مقابله با این ویروس تهیه کنند.

علاوه بر این، محققان معتقدند ویروس زیکا می‌تواند با بروز سندرم گیلن باره که یک نوع اختلال خود ایمنی به حساب می‌آید، ارتباط داشته باشد.

به نقل از لایوساینس، اگرچه این واکسن در حال تست روی موش‌های آزمایشگاهی است، تا پایان سال جاری برای انجام آزمایش‌های بالینی روی انسان قابل استفاده خواهد بود.

.

.

منبع: isna


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 262 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:25

ﺣﻘﺎﻳﻖ ﻋﻠﻤﻲ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ی نظریه ی 100ساله؛ اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ

اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ وجود دارند؛ این نظریه ی ۱۰۰ ساله به اثبات رسید.
ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ی ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺩاﻧﺸﻤﻨﺪاﻥ اﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﭘﺪﻳﺪﻩ ی ﺷﮕﻔﺖ اﻧﮕﻴﺰ اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ ﺑﻮﺩﻩ اﻧﺪ. ﺷﺎﻳﻌﻪ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻛﺸﻒ، لیاقت ﻛﺴﺐ ﺟﺎﻳﺰﻩ ی ﻧﻮﺑﻞ فیزیک را دارد، ﭼﺮا ﻛﻪ ﺯاﻭﻳﻪ ی ﻧﮕﺮﺵ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺭا ﺩﺭ ﻋﻠم ﻧﺠﻮﻡ اﻳﺠﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ اﺳﺖ. اﻳﻦ اﻣﻮاﺝ، اﺭﺗﻌﺎﺷﺎﺗﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ بافت ﺑﻌﺪ ﻓﻀﺎ ﺯماﻥ اطراف خود را منقبض و منبسط می کنند. ﺩاﻧﺸﻤﻨﺪاﻥ، اختلالات ناشی از امواج گرانشی را اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺭﺻﺪ ﺧﺎﻧﻪ ی ﺗﺪاﺧﻞ ﺳﻨﺠﻲ ﻟﻴﺰﺭﻱ LIGO ﺛﺒﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ. اﻣﺎ ﻛﺴﺐ اﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﻪ ﺭاﺣﺘﻲ اﻣﻜﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮ ﻧﺒﻮﺩﻩ و ﺭﻭﻧﺪ ﺛﺒﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ اﺳﺖ. ﺩﺭ اﺩاﻣﻪT ﺑﺎ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﻭﺟﻮﺩ اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ و ﺩاﻧﺶ ﻫﺎﻱ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ی ﺁﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺷﺪ.

.

وجود اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ، صد سال گذشته و برای اولین بار ﺗﻮﺳﻄ ﺁﻟﺒﺮﺕ اﻧﻴﺸﺘﻴﻦ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭاﻗﻊ ۱۰۰ ﺳﺎﻝ ﻃﻮﻝ ﻛﺸﻴﺪ ﻛﻪ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ اﻣﺮﻭﺯﻩ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﻧﻆﺮﻳﻪ ی ﺫﻫﻦ ﺧﻼﻕ اﻭ ﺭا اﺛﺒﺎﺕ ﻛﻨﺪ.

وجود اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ، صد سال گذشته و برای اولین بار ﺗﻮﺳﻄ ﺁﻟﺒﺮﺕ اﻧﻴﺸﺘﻴﻦ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭاﻗﻊ 100 ﺳﺎﻝ ﻃﻮﻝ ﻛﺸﻴﺪ ﻛﻪ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ اﻣﺮﻭﺯﻩ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﻧﻆﺮﻳﻪ ی ﺫﻫﻦ ﺧﻼﻕ اﻭ ﺭا اﺛﺒﺎﺕ ﻛﻨﺪ..

ﺩاﻧﺸﻤﻨﺪاﻥ شک ﺩاﺷﺘﻨﺪ به اینکه، در چند لحظه ی کوتاه قبل از برخورد دو سیاه چاله و ادغام آنها، انرژی آزاد شده که به شکل امواج گرانشی ایجاد می شود، بیشتر از حجم انرژی آزاد شده توسط یک ستاره، در طول میلیارد ها سال است.

 ﺩاﻧﺸﻤﻨﺪاﻥ شک ﺩاﺷﺘﻨﺪ به اینکه، در چند لحظه ی کوتاه قبل از برخورد دو سیاه چاله و ادغام آنها، انرژی آزاد شده که به شکل امواج گرانشی ایجاد می شود، بیشتر از حجم انرژی آزاد شده توسط یک ستاره، در طول میلیارد ها سال است. .

اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ بافت فضا ﺯﻣﺎﻥ اطراف خود را، در اندازه ی بسیار کمی، منقبض و منبسط می کنند. ابزار LIGO که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای تشخیص اختلالات بسار کوچک ساخته شده است؛ حتی اختلالاتی که ۱ میلیون بار، کوچکتر از اندازه ی اتم هیدروژن هستندرا نیز تشخیص می دهد.

اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ بافت فضا ﺯﻣﺎﻥ اطراف خود را، در اندازه ی بسیار کمی، منقبض و منبسط می کنند. ابزار LIGO که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای تشخیص اختلالات بسار کوچک ساخته شده است؛ حتی اختلالاتی که 1 میلیون بار، کوچکتر از اندازه ی اتم هیدروژن هستندرا نیز تشخیص می دهد. .

اثبات امواج گرانشی ، همچنین پدیده ی دیگری را ثابت کرد؛ دانشمندان متوجه شدند که دو سیاه چاله می توانند با هم برخورد کرده و ادغام شوند. ﺳﻴﮕﻨﺎﻟﻲ که دانشمندان ﻟﻴﮕﻮ دریافت کردند، نشان داد که امواج گرانشی ناشی از این ادغام در واقع، ۵۰ برابر بیشتر از انرژی آزاد شده توسط تمام ستاره های جهان هستی بود!!!!!!

اثبات امواج گرانشی ، همچنین پدیده ی دیگری را ثابت کرد؛ دانشمندان متوجه شدند که دو سیاه چاله می توانند با هم برخورد کرده و ادغام شوند. ﺳﻴﮕﻨﺎﻟﻲ که دانشمندان ﻟﻴﮕﻮ دریافت کردند، نشان داد که امواج گرانشی ناشی از این ادغام در واقع، 50 برابر بیشتر از انرژی آزاد شده توسط تمام ستاره های جهان هستی بود!!!!!!.

لازم به ذکر است که تنها سیاه چاله ها باعث به وجود آمدن امواج گرانشی نمی شوند، بلکه هر جرم در حال گردش می تواند باعث به وجود آمدن این امواج باشد. اﻣﺎ اﻧﺮژﻱ اﻳﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ اﺯ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺁﻧﻬﺎ، ۱۰۰ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺑﺮاﺑﺮ ﻛﻤﺘﺮ اﺯ انرژی برخورد سیاه چاله هاست. ﺑﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ، اﻧﺮﮊﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎ اﺑﺰاﺭﻫﺎﻱ ﻓﻌﻠﻲ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻧﻴﺴﺖ.

لازم به ذکر است که تنها سیاه چاله ها باعث به وجود آمدن امواج گرانشی نمی شوند، بلکه هر جرم در حال گردش می تواند باعث به وجود آمدن این امواج شوند. اﻣﺎ اﻧﺮژﻱ اﻳﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ اﺯ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺁﻧﻬﺎ، 100 ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺑﺮاﺑﺮ ﻛﻤﺘﺮ اﺯ انرژی برخورد سیاه چاله هاست. ﺑﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ، اﻧﺮﮊﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎ اﺑﺰاﺭﻫﺎﻱ ﻓﻌﻠﻲ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻧﻴﺴﺖ. .

ﺩاﻧﺸﻤﻨﺪاﻥ به اﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺳﻴﺪﻩ اﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ۱۵ ﺩﻗﻴﻘﻪ، ﺩﻭ ﺳﻴﺎﻫﭽﺎﻟﻪ در قسمت های مختلفی اﺯ ﻛﻴﻬﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ اﺩﻏﺎﻡ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. اﻳﻦ اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺳﺖ که ﻣﺎ در حال حاضر قادر به تشخیص آنها هستیم. 

ﺩاﻧﺸﻤﻨﺪاﻥ به اﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺳﻴﺪﻩ اﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ 15 ﺩﻗﻴﻘﻪ، ﺩﻭ ﺳﻴﺎﻫﭽﺎﻟﻪ در قسمت های مختلفی اﺯ ﻛﻴﻬﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ اﺩﻏﺎﻡ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. اﻳﻦ اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺳﺖ که ﻣﺎ در حال حاضر قادر به تشخیص آنها هستیم. .

ﻗﺒﻞ اﺯ ﺗﺸﺨﻴﺺ اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ، اﺻﻼ ﻓﻜﺮ ﻧﻤﻴﻜﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺳﻴﺎﻫﭽﺎﻟﻪ ﻫﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ اﺩﻏﺎﻡ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ اﻳﻦ ﭘﺪﻳﺪﻩ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ اﺛﺒﺎﺕ ﻧﻆﺮﻳﻪ ی اﻧﻴﺸﺘﻴﻦ، ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺮی ﺭا ﺛﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺫﻫﻦ هیچ کس نمی رسد.

ﻗﺒﻞ اﺯ ﺗﺸﺨﻴﺺ اﻣﻮاﺝ ﮔﺮاﻧﺸﻲ، اﺻﻼ ﻓﻜﺮ ﻧﻤﻴﻜﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺳﻴﺎﻫﭽﺎﻟﻪ ﻫﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ اﺩﻏﺎﻡ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ اﻳﻦ ﭘﺪﻳﺪﻩ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ اﺛﺒﺎﺕ ﻧﻆﺮﻳﻪ ی اﻧﻴﺸﺘﻴﻦ، ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺮی ﺭا ﺛﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺫﻫﻦ هیچ کس نمی رسد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.
منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 248 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:19

ضد آب بود گوشی های گلکسی اس توسط سامسونگ تایید شد

تنها چند روز تا برگزاری رسمی کنگره ی جهانی موبایل در بارسلونا و معرفی پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، باقی مانده است. در حالی که به نظر می رسد تقریباً همه ی مشخصات این گوشی فاش شده باشد، سامسونگ یکی از ویژگی های این گوشی را به صورت رسمی تایید کرد. این شرکت طی انتشار ویدیویی در توئیتر قابلیت ضد آب بودن گوشی های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج را به تصویر می کشد.

در این ویدیو گوشی گلکسی اس ۷ از دست خانم بر روی زمین می افتد و پس از آن درون استخر پر از آبی پرتاب می شود. زمانی که گوشی از داخل آب خارج می شود ویدیو متوقف می شود و عبارت “change your idea of what a phone can handle on ” نمایش داده می شود.

با استناد به این ویدیو ی منتشر شده می توان گفت که سامسونگ قابلیت ضد آب بودن گوشی های گلکسی اس ۷ خود را تایید کرده است. ذکر این نکته ضروری است که این اولین باری نیست که گوشی های سری S سامسونگ این ویژگی را تجربه می کنند. قبلاً شاهد این بودیم گه گوشی گلکسی اس ۵ دارای گواهی IP67 بود و در برابر آب و گرد غبار مقاوم بود.

سال گذشته سامسونگ با معرفی طراحی جدید شیشه ای و فلزی، این ویژگی را در گوشی های گلکسی اس ۶ حذف کرد. اما به نظر می رسد که این ویژگی به سری گوشی های اس ۷ باز گشته است. از دیگر ویژگی هایی که در گوشی های گلکسی اس ۶ وجود نداشت اما در خانواده گلکسی اس ۷ شاهد بازگشت آنها هستیم می توان به قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD اشاره کرد.

گفتنی است که این گوشی های جدید در تاریخ ۲۱ فوریه معرفی خواهند شد و مدتی بعد در تاریخ ۱۱ مارس وارد بازار خواهند شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 242 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:56

ناکامی لئوناردو دی کاپریو در کسب جایزه ی اسکار در قالب یک بازی

ناکامی لئوناردو دی کاپریو در کسب جایزه ی اسکار، به یک بازی جالب و سرگرم کننده تبدیل شده است.

با توجه به پتانسیل های لئوناردو دی کاپریو ، به نظر می رسد که این بازیگر شغل مناسبی را برای خود انتخاب کرده است. دی کاپریو، که برای نقش آفرینی در فیلم های تایتانیک، تلقین (Inception) و گرگ وال استریت توانست جوایز بزرگی همچون بفتا و گلدن گلوب را کسب کند، همچنان در کسب جایزه ی اسکار ناکام مانده است.

اگر فکر می کنید می توانید در روند کسب اسکار به او کمک کنید، ادامه ی مطلب را بخوانید. لاین انیمیشن (Line Animation)، که متشکل از ۶ کارگردان بریتانیایی ست، یک بازی مخصوص مرورگر، به نام داد و بیداد لئو در فرش قرمز را طراحی کرده اند. شما در این بازی می توانید کنترل دی کاپریو را در حال دوین، پریدن و زد و خورد در راه رسیدن به جایزه ی اسکار، در اختیار داشته باشید. بازیکن باید به سرعت کلید های G و H را روی کیبورد خود فشار دهد تا دی کاپریو را روی نمایشگر به حرکت وادارد؛ به صورت همزمان و با سرعت زیاد باید کلید اسپیس را نیز فشار داد تا لئوناردو دی کاپریو از دست عکاس های مزاحم و لیدی گاگا خلاص شود. بعد از سپری شدن این مراحل، بازیکن باید مراحل اضافی را انجام دهد؛ برای مثال، وارد لامبورگینی لئو شده و به او گوشزد می کنید که بیشتر تلاش کند. شما باید بتوانید نامزد رقیب رنگین پوست را نیز در بین حضار پیدا کنید. تمام اینها در حالیست که باید به سرعت کلید های نام برده را روی کیبورد فشار دهید. این بازی واقعا چالش برانگیز است، تقریبا غیر ممکن است که بتوانید دی کاپریو را به جایزه ی اسکار برسانید. ولی شاید شما بتوانید موفق شوید.

با اینکه گیمر ها تلاش می کنند دی کاپریو را در بازی داد و بیداد لئو در فرش قرمز به اسکار برسانند، این احتمال وجود دارد که دی کاپریو این بار موفق به کسب جایزه شود. لئوناردو دی کاپریو برای بازی در نقش هیو گلس، در فیلم بازگشته، نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد، در مراسم اسکار ۲۰۱۶ شده است. مراسم اسکار ۲۰۱۶ در ۲۸ فوریه، در ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد. به نظر شما این بازیگر امسال موفق خواهد بود و یا اینکه ما باید در این بازی به او بگوییم که سخت تر کار کند؟ این موضوع به زودی مشخص خواهد شد؛ اما تا آن زمان شما می توانید با بازی داد و بیداد لئو در فرش قرمز، مشغول باشید.

ناکامی لئوناردو دی کاپریو در کسب جایزه ی اسکار در قالب یک بازی

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 278 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:56

 با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید. .

تنها چند روز تا برگزاری برگزاری کنگره ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ فاصله داریم و همچنان گوشی های گلکسی اس ۷ و جی ۵ ال جی در کانون توجهات قرار دارند.
در مورد گوشی ال جی جی ۵ مدت هاست که شاهد انتشار شایعات زیادی در مورد مشخصات فنی اش هستیم. نقطه ی اشتراک همه ی این شایعات در این بود که این گوشی از چیپ ست اسنپدراگون ۸۲۰ بهره خواهد برد. امروز شرکت سازنده ی پردازنده ی کالفرنیایی طی انتشار عکسی این موضوع را تایید کرد.

کوالکام در آخرین توئیتی که منتشر کرد از عبارت “whole new way to play” استفاده کرد و وعده رونمایی از ویژگی های جدیدی را در تاریخ ۲۱ فوریه داد. با توجه اینکه پرده برداری از گوشی جی ۵ در همین تاریخ صورت می گیرد می توان نتیجه گرفت که منظور کوالکام به گوشی جی ۵ بوده است. همچنین یکی دیگر از مواردی که این موضوع را تایید می کند عکس به کار رفته در توئیت کوالکام است. این عکس یک ربات است که اغلب ال جی در تیزر های تبلیغاتی جی ۵ از آن استفاده می کرد. بنابراین به احتمال ۹۹.۹ درصد می توان گفت که منظور کوالکام به گوشی جی ۵ است و به صورت غیر مستقیم وجود تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ در این گوشی را تایید کرده است.

ال جی در ساخت گوشی های پرچمدارش همیشه از بهترین تراشه های ساخت کوالکام استفاده می کرد، اما در مورد جی ۴ این موضع صادق نبود. ال جی به دلیل مشکلات گرمای بیش از حد تراشه ی اسنپدراگون ۸۱۰ از محصول ۶ هسته ای کوالکام یا همان اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده کرد.

شرکت رقیب ال جی نیز در ساخت گوشی پرچمدارش یعنی گلکسی اس ۷ از همین تراشه استفاده کرده است. گفتنی است که گوشی های گلکسی اس ۷ که در آمریکای شمالی و چین عرضه می شوند از این تراشه بهره خواهند برد و گلکسی اس ۷ که در دیگر مناطق عرضه می شود به تراشه اکزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ مجهز خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید. .


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:56

گوشی گلکسی جی 7 در FCC ظاهر شد ؛ خبری از باتری 4300 میلی آمپر ساعتی نیست

سامسونگ در هر سه بخش گوشی های میان رده، سطح پایین و بالا رده فعالیت می کند. گوشی های سری A سامسونگ گوشی های میان رده ی ای هستند که هز چند مشخصات سخت افزار خوبی دارند اما از لحاظ قیمتی قدری گران هستند. اما سری گوشی های J با سخت افزار و مشخصات فنی پایین تر و بدنه ی پلاستیکی قیمت پایین تری دارند و جامعه ی هدف آن ها کسانی است که توان مالی خرید گوشی های پرچمدار و سطح بالا را ندارند.

مدتی پیش متوجه شدیم که سامسونگ قصد دارد تا ورژن های جدید گوشی های گلکسی  A5 و  A7را در سال ۲۰۱۶ عرضه کند، همچنین شاهد انتشار اخباری بودیم که سامسونگ قصد عرضه ی ورژن ۲۰۱۶ گوشی های گلگسی جی ۵ و جی ۷ را دارد. اخبار فاش حکایت از این داشتند که گوشی گلکسی جی ۵ به چیپ ست اسنپدراگون ۴۱۰ کوالکام مجهز خواهد بود. این در حالی است که گلکسی جی ۷ در دو ورژن عرضه خواهد شد که یکی از آن ها به چیپ ست اسنپدراگون ۶۱۵ و دیگری به چیپ ست جدید سامسونگ یعنی اکزینوس ۷۸۷۰ مجهز خواهد بود. آنچه در شایعات قبلی خیلی به چشم می آمد این بود که گفته می شد این گوشی دارای باتری بزرگ ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

با توجه به شایعات گذشته خیلی ها امیدوار شده بودند که می توانند یک عمر باتری بسیار عالی را در این فبلت میان رده تجربه کنند. اما لیست اطلاعات جدیدی که از سوی FCC منتشر شد نشان می دهد که این گوشی از باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد و این ادعا را که گوشی به یک باتری بسیار بزرگ مجهز است را رد می کند. هر چند این میزان باتری نیز عمر باتری خوبی را برای جی ۷ فراهم می کند.

اخیراً در مورد گلکسی اس ۷ شنیده بودیم که این گوشی به همراه باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می تواند تا دو روز شارژ دهی داشته باشد. بنابراین باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی می تواند عمر باتری به مراتب بهتری را ارائه دهد چرا که این گوشی از پردازنده ی ضعیف تری استفاده می کند و صفحه نمایش با رزولوشن کمتری دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 216 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:09

گوگل ترنسلیت 13 زبان دیگر را ترجمه می کند

گوگل ترنسلیت با افزودن ۱۳ زبان دیگر به لیست خود، افراد بیشتری را به هم متصل می کند.

لیست زبان های اضافه شده در این سرویس گوگل، از این قرار است: امهری (اتیوپی)، کورسی (جزیره ی کورس در فرانسه)، فریزی (دانمارک، آلمان و هلند)، قرقیزی (قرقیزستان)، هاوایی، کردی یا کرمانجی (ترکیه، ایران، عراق و سوریه)، لوگزامبورگی، سمون، گالیک اسکاتلندی، شونا (زیمباوه)، سیندی (پاکستان)، پشتو (افغانستان) و خوزا (آفریقای جنوبی).

گوگل اعلام کرد که تمام این ۱۰۳ زبان ترجمه شده در گوگل ترنسلیت ، در واقع ۹۹ درصد از جمعیت کاربران اینترنت را تشکیل می دهد. در ادامه ی پست خبری گوگل، از نحوه ی انتخاب این زبان ها توسط گوگل ترنسلیت نیز صحبت شد. برای اینکه یک زبان به لیست گوگل ترنسلیت اضافه شود، زبان مورد نظر باید نوشته شده و حجم قابل قبولی از ترجمه ی آن در فضای اینترنت وجود داشته باشد. گوگل، متن ها را اسکن کرده و با استفاده از سیستم یادگیری ماشین، الگو ها را تشخیص می دهد. حتی ماشین قدرتمند گوگل نیز به انسان ها نیاز دارد.

خدمات یا اپلیکیشن گوگل ترنسلیت برای بهبود و تقویت عملکرد خود به داده های داوطلبان نیاز مند است؛ افرادی که اصطلاحات را ترجمه کرده و آن را با ترجمه ی افراد دیگر مقایسه می کنند؛ برای گوگل ضروری هستند. از اولین باری که خدمات گوگل ترنسلیت کار خود را آغاز کرد، ده سال می گذرد؛ از آن زمان تا به حال، این سیستم به سرعت گسترش یافته و توانسته افرادی را با زبان های مختلف به هم متصل کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 226 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:09

خلاصه ای از اخبار تکنولوژی امروز

برای خواندن خلاصه ای از اخبار تکنولوژی امروز، با تکرا همراه شوید.

۱. اپل می گوید که رای دادگاه را که مبنی بر کمک به FBI و باز کردن قفل آیفون است، به چالش خواهد کشید. یک قاضی آمریکایی به کمپانی کوپرتینو دستور داد که گوشی هوشمند یک کاربر را هک کند؛ این رای با مخالفت شدیدی روبرو شد.

۲. ساندر پیچای، مدیر عامل گوگل معتقد که موضوع اپل و FBI می توان به رویه ی قضایی خطرناکی تبدیل شود. او نگران است که شرکت ها مجبور شوند مشتریان خود را هک کنند.

۳. برخی از کارکنان آمازون، به شکل تهدید آمیزی با هم متحد شده اند. وبسایتی به نام FACE کارکنان حال حاضر و سابق ناراضی آمازون را دور هم جمع کرده است.

۴. شرکت تکنولوژی محور یونیکورن با ارزش ۱.۸ میلیون یورو، پول زیادی دریافت کرده است، اما هنوز قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیست. پووا تکنولوژی در حال تهیه ی لیست حقوق کارکنان است.

۵. اخبار جدیدی درباره ی برنامه ی اینترنت فوق سریع گوگل، به گوش می رسد. گزارشی که در کانزاس سیتی منتشر شده، معتقد است که احتمالا گوگل باید از تکنولوژی وایرلس برای انتقال اینترنت به خانه ها استفاده کند.

۶. اولین صف آرایی به منظور حمایت از اپل بر علیه FBI در یکی از فروشگاه های اپل در سان فرانسیسکو تشکیل شد. فعالان امنیتی برای حمایت از غول تکنولوژی آمریکا حاضر شده اند.

۷. گوشی هوشمند جدید هندی با قیمت ۵ دلار، به دزدی از اپل متهم شده است. ظاهر گوشی Freedom 251 بسیار شبیه به آیفون طراحی شده است.

۸. کمپانی یاهو چندین بخش خبری بزرگ خود را متوقف می کند. به گزارش Re/code، یاهو میکر (Yahoo Makers)، یاهو آتو (Yahoo Auto)، یاهو هلث (Yahoo Health) و یاهو پرنتینگ (Yahoo Parenting) در لیست اخراجی ها قرار دارند.

۹. گوگل ترنسلیت، ۹۹ درصد از جمعیت کاربران اینترنت را تحت پوشش قرار می دهد. گوگل می گوید که این سرویس گوگل می تواند ۱۰۳ زبان مختلف را ترجمه کند.

۱۰. فیسبوک، قابیلت مقاله ی آنی (Instant Article) را راه اندازی می کند. به زودی، تمام افراد می توانند از این قابیت برای انتشار داستایشان استفاده کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 238 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:09

برخی از میلیاردرهای جهان اولین ثروت های میلیارد دلاری خود را در سنین بسیار کم، بدست آورده اند.

برخی از میلیاردرهای جهان اولین ثروت های میلیارد دلاری خود را در سنین بسیار کم، بدست آورده اند.

بیل گیتس جوان ترین میلیاردر در سال ۱۹۸۷ در سن ۳۱ سالگی، محسوب می شود. پس از آن مارک زوکربرگ در سال ۲۰۰۸، عنوان جوان ترین میلیاردر را در سن ۲۳ سالگی از آن خود کرد. اما امروز هیچ کدام از کارآفرینان ثروتمند چنین موفقیت را در چین سنی بدست نیاورده اند. لری الیسون ۴۲ ساله بود که به اولین درآمد میلیون دلاری خود رسید و ۴۹ ساله بود که ارزش خالص سرمایه او هفت رقمی شد.

با استفاده از یک اینفوگرافیک از پلت فرم مبتنی بر وب UK-Fleximize، سنی که در آن گیتس، زوکربرگ، الیسون، و ۱۲ میلیاردر دیگر برای اولین بار به درآمد میلیاردی خود رسیده اند، در جمع آوری شده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مارک زوکربرگ : ۲۳ سالگی

مؤسس و مدیر عامل فیس بوک یکی از میلیاردرهای جهان است که در سال ۲۰۰۸ در سن ۲۳ سالگی، میلیاردر شد.

عرضه ی عمومی سهام فیسبوک، زوکربرگ را تبدیل به جوان ترین میلیاردر در تاریخ کرده است.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۴.۹ میلیارد دلار

ایوان اشپیگل: ۲۳ سالگی

مؤسس و مدیر عامل اسنپ چت در سال 2015 در سن 25 سالگی تبدیل به یکی از میلیاردرهای جهان شد.

مؤسس و مدیر عامل اسنپ چت در سال ۲۰۱۵ در سن  ۲۵ سالگی تبدیل به یکی از میلیاردرهای جهان شد.

ارزش سهام اسنپ چت اشپیگل که به ۱ میلیارد دلار رسیده، او را به یکی از جوانترین میلیاردرها تبدیل کرده است.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۲.۱ میلیارد دلار

لری پیج: ۳۰ سالگی

مؤسس گوگل اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 2004 در 30 سالگی به دست آورده است، این زمانی است که شرکت IPO ارزش خالص آن را،برای اولین بار، بالای 1 میلیارد دلار اعلام کرد.

مؤسس گوگل اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۲۰۰۴ در ۳۰ سالگی به دست آورده است، این زمانی است که شرکت IPO ارزش خالص آن را،برای اولین بار، بالای ۱ میلیارد دلار  اعلام کرد.

برآورد ارزش خالص امروز: ۳۶.۳ میلیارد دلار

بیل گیتس: ۳۱ سالگی

مؤسس مایکروسافت که در بین میلیاردرهای جهان ثروتمندترین آنها محسوب می شود، اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 1987 در سن 31 بدست آورده است.

مؤسس مایکروسافت که در بین میلیاردرهای جهان ثروتمندترین آنها محسوب می شود، اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۱۹۸۷ در سن ۳۱ بدست آورده است.

زمانی که ارزش سهام گیتس از ۱ میلیارد دلار پیشی گرفت، او را به جوان ترین میلیاردر تا به آن زمان، تبدیل کرد. گیتس در سال ۲۰۱۵ به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شد.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۷۶ میلیارد دلار

جف بزوس: ۳۵ سالگی

بنیانگذار و مدیر عامل آمازون اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 1999 در سن 35 سالگی بدست آورده است.

بنیانگذار و مدیر عامل آمازون اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۱۹۹۹ در سن ۳۵ سالگی بدست آورده است.

ارزش سهام آمازون بزوس، او را از یک میلیونر به میلیاردر تبدیل کرد.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۴۷.۴ میلیارد دلار

مارک کوبا: ۴۰ سالگی

سرمایه گذار "شارک تانک" و صاحب دالاس ماوریکس اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 1998 در سن 40 سالگی بدست آورده است.

سرمایه گذار “شارک تانک” و صاحب دالاس ماوریکس اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۱۹۹۸ در سن ۴۰ سالگی بدست آورده است.

فروش اولین شرکت او، میکرو سلوشن، کوبان را به یک میلیونر و فروش شرکت دوم او، Broadcast.com، او را به یک میلیاردر تبدیل کرد.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۳.۲ میلیارد دلار

سارا بلیکلی: ۴۱ سالگی

 بنیانگذار اسپانکس در سال 2012 در سن 41 سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد.

بنیانگذار اسپانکس در سال ۲۰۱۲ در سن ۴۱ سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد.

مالکیت ۱۰۰٪ بلیکلی از اسپانکس بود که او را به جوانترین زن میلیاردر جهان بدل ساخت.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۱.۰۱ میلیارد دلار

ایلان ماسک: ۴۱ سالگی

مؤسس پی پال و تسلا موتورز و بنیانگذار اسپیس ایکس، در سال 2012 در سن 41 سالگی به اولین درآمد میلیاردی خود رسیده است.

مؤسس پی پال و تسلا موتورز و بنیانگذار اسپیس ایکس، در سال ۲۰۱۲ در سن ۴۱ سالگی به اولین درآمد میلیاردی خود رسیده است.

افزایش ارزش سهام تسلا به ماسک کمک کرد تا از یک میلیونر به یک میلیاردر، تبدیل شود.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۱۱.۳ میلیارد دلار

سر ریچارد برانسون: ۴۱ سالگی

کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی ، رئیس و بنیان گذار شرکت‌های ویرجین که بیش از ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا را در اختیار دارد، اولین سرمایه ی میلیاردی خود را در سال 1991 در سن 41 سالگی به دست آورده است.

کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی ، رئیس و بنیان گذار شرکت‌های ویرجین که بیش از ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا را در اختیار دارد، اولین سرمایه ی میلیاردی خود را در سال ۱۹۹۱ در سن ۴۱ سالگی به دست آورده است.

بنیانگذار گروه ویرجین، میلیاردر شدن خود را به لطف موفقیت شرکت های متعدد خود، کسب کرده است.

برآورد ارزش خالص امروز: ۵  میلیارد دلار

مگ ویتمن: ۴۲ سالگی

مدیر عامل سابق شرکت ای بی و مدیر عامل فعلی شرکت هیولت پاکارد اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 1998 در سن 42 بدست آورده است.

مدیر عامل سابق شرکت ای بی و مدیر عامل فعلی شرکت هیولت پاکارد اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۱۹۹۸ در سن ۴۲ بدست آورده است.

ارزش خالص سرمایه ی ویتمن پس از اینکه ای بی را عمومی ساخت، بیش از  ۱ میلیارد دلار شد.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۱.۹ میلیارد دلار

اپرا وینفری: ۴۹ سالگی

اپرا وینفری، تهیه کننده، بازیگر، مجری، خیرخواه ، برنده جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا، از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری های تلویزیونی آمریکا و جهان است، این غول رسانه اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 2003 در سن 49 سالگی دریافت کرد.

اپرا وینفری، تهیه کننده، بازیگر، مجری، خیرخواه ، برنده جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا، از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری های تلویزیونی آمریکا و جهان است، این غول رسانه  اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۲۰۰۳ در سن ۴۹ سالگی دریافت کرد.

امپراتوری رسانه ای وینفری او را به سوی تبدیل شدن به اولین زن میلیاردر سیاه پوست در تاریخ کشاند.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۳.۱ میلیارد دلار

لری الیسون: ۴۹ سالگی

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اوراکل اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 1993 در سن 49 سالگی ایجاد کرده است.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اوراکل اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۱۹۹۳ در سن ۴۹ سالگی ایجاد کرده است.

الیسون میلیاردر شدن خود را به لطف سهامش در اوراکل و رشد سریع این شرکت به دست آورد.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۴۴.۹ میلیارد دلار

کارلوس اسلیم: ۵۱ سالگی

کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی لبنانی‌تبار، فرد پر نفوذ تلکام، در سال 1991 در سن 51 سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد.

کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی لبنانی‌تبار، فرد پر نفوذ تلکام، در سال ۱۹۹۱ در سن ۵۱ سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد.

سرمایه گذاری درست به ثروت مند شدن اسلیم کمک کرده است. او به عنوان دومین فرد ثروتمند در جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شد.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۵۲.۶ میلیارد دلار

جورج لوکاس: ۵۲ سالگی

خالق «جنگ ستارگان» و بنیانگذار شرکت تولید لوکاس فیلم اولین درآمد میلیاردی خود را در سال 1996 در سن 52 سالگی دریافت کرده است.

خالق «جنگ ستارگان» و بنیانگذار شرکت تولید لوکاس فیلم اولین درآمد میلیاردی خود را در سال ۱۹۹۶ در سن ۵۲ سالگی دریافت کرده است.

سهام لوکاس در لوکاس فیلم به او کمک کرد تا از یک میلیونر به میلیاردر، تبدیل شود.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۴.۷ میلیارد دلار

وارن بافت: ۵۶ سالگی

سرمایه گذاری و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی یکی از میلیاردرهای جهان است که اولین ثروت میلیاردی خود را در سال 1986 در سن 56 سالگی بدست آورده است.

سرمایه گذاری و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی یکی از میلیاردرهای جهان است که اولین ثروت میلیاردی خود را در سال ۱۹۸۶ در سن ۵۶ سالگی بدست آورده است.

ارزش خالص او  پس از اینکه سهام های کلاس-A برکشایر هاتاوی برای اولین بار به فروش رسید، از ۱ میلیارد دلار فراتر رفت. بافت به عنوان سومین مرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شد.

برآورد ارزش خالص امروز او: ۶۱.۴ میلیارد دلار

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:24

کشف کهکشان های کوچک در نزدیکی کهکشان راه شیری

کهکشان های کوچک ، برای اولین بار در بررسی های کهکشانی ستاره شناسان ظاهر شدند. این کشف، به توضیح راز “جذب کننده ی بزرگ” کمک می کند.

آیا می دانید که چگونه گاهی اوقات در آسمان تاریک شب، منظره ای از ستاره های کهکشان راه شیری ظاهر شده و می توان آنها مشاهده کرد؟ تماشای ردیف زیبای ستاره ها فوق العاده است.

ستاره شناسان به کشف وقایع داخل کهکشان راه شیری علاقه مند هستند. اما کهکشان راه شیری مملو از ستاره و ذرات آنهاست، بنابراین تماشای فضای داخلی آن از طریق طول موج بصری امکان پذیر نیست. همین موضوع باعث شد که ستاره شناسان از دهه ی ۱۸۰۰ تا به حال، ۲۰ درصد از فضای آسمان را دست نیافتنی بخوانند. این منطقه از آسمان، در واقع ناحیه ایست که در مسیر قسمت مسطح یا تخت کهکشان قرار دارد.

در هفته ی گذشته، دانشمندان برای اولین بار اعلام کردند که با استفاده از یک تلسکوپ رادیویی توانستند سطح صاف کهکشان را مشاهده کنند؛ صدها کهکشان کوچک در این قسمت وجود دارند. این موضوع می تواند راز گرانشی بزرگ را که با نام جذب کننده ی بزرگ شناخته می شود، توضیح دهد. این مقاله در شماره ی ۹ فوریه ی ژورنال Astronomical منتشر شده است.

دانشمندان در سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰، می دانستند که جاذب های بزرگی در این قسمت وجود دارند؛ جرم منتشر کننده ی غلیظ و پنهانی که در فاصله ی ۲۵۰ میلیون سال نوری با ما قرار گرفته است. اجرامی که می توانستند کهکشان ما را جذب کنند و یا اینکه چندین کهکشان دیگر را به سمت کهکشان راه شیری هدایت کنند. این واقعیت مشخص شده است که جذب کننده ی بزرگ، از نیروی گرانشی برخوردار است که انرژی آن با چندین میلیارد خورشید، برابری می کند.

ستاره شناسان توانستند تعداد ۸۸۳ کهکشان را در این منطقه شناسایی کنند. یک سوم از این تعداد، در مطالعات قبلی کشف نشده بودند.

با استفاده از تلسکوپ رادیویی پارکز در سازمان تحقیقات صنعتی و علوم مشترک المنافع (CSIRO)، (آژانس دولت فدرال در زمینه ی علوم تحقیقاتی در کشور استرالیا)، گروهی از دانشمندان بین المللی با استفاده از نوعی گیرنده ی نوآورانه، به مشاهده ی آسمان و گرده های ستاره ای کهکشان راه شیری، در ناحیه ی کشف نشده ی فضا پرداختند.

پروفسور لیستر استیولی اسمیت، مقام ارشد مطالعات از دانشگاه غرب استرالیا، مرکز بین المللی تحقیقات اخترشناسی رادیویی، در بیانیه ای اعلام کرد که این مطالعات، گام جدیدی را برای توجیه منطقه ی جذب کننده ی بزرگ برداشته است. “کهکشان راه شیری بسیار زیباست، و تحقیقات روی کهکشان خودمان از جذابیت بیشتری برخوردار است. اما کهکشان راه شیری، کاملا فضای فراتر از خود را مسدود کرده است. نمی دانیم که چه چیزی باعث ایجاد شتاب گرانشی در کهکشان راه شیری می شود؛ هنوز مشخص نیست که آیا جذب کننده ی بزرگ آن را ایجاد می کند و یا چیز دیگری در پشت آن قرار دارد. در این ناحیه، تعداد کمی از کهکشان های بسیار بزرگ قرار دارند که با نام سوپر کلاستر شناخته می شوند، و کهکشان راه شیری ما با سرعت بیشتر از ۲ میلیون کیلومتر در ساعت، در حال حرکت به سمت آنهاست.”

این تحقیقات، منجر به تشخیص چندین سازه ی جدید شده است، که می تواند توجیه کننده ی حرکت کهکشان راه شیری باشد. در این میان می توان به سه غلظت کهکشانی با نام های NW1، NW2 و NW3 و دو خوشه ی جدید با نام های CW1 و CW2 اشاره کرد.

پروفسور رنه کران کورتوگ از دانشگاه کیپ تاون نظر خود را این شکل اعلام کرد که: “سال هاست که ستاره شناسان در حال تلاش برای طراحی نقشه ی توزیع کهکشان های کوچک پنهان در پشت کهکشان راه شیری هستند. ما از تکنیک های زیادی استفاده کرده ایم، اما تنها مشاهدات رادیویی امکان مشاهده ی قطور ترین لایه ی ستاره و گرده ی آنها را فراهم کرده است. یک کهکشان معمولی، ۱۰۰ میلیارد ستاره را در بر دارد؛ به ان ترتیب، می توان نتیجه گرفت که کشف صدها کهکشان که پشت کهکشان راه شیری پنهان شده اند، به جرم وسیعی اشاره دارد که حتی در ذهن ما نمی گنجد.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: earthsky


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 225 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:24

مشکلات لپ تاپ سرفیس بوک و تبلت سرفیس پرو 4 رفع می شوند

لپ تاپ سرفیس بوک و تبلت سرفیس پرو ۴ با یک باگ مشکل ساز روبرو بودند، اما مایکروسافت، به تازگی نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده است.

پانوس پانای، رئیس سرفیس مایکروسافت، طی یک بلاگ پست از تاخیر پیش آمده عذر خواهی کرد. او در ادامه وعده داد که امروز، آپدیت نرم افزاری جدید، به رفع مشکل پیش آمده در لپ تاپ سرفیس بوک و تبلت سرفیس پرو ۴ می پردازد. پانای در این بلاگ پست نوشت: “من و همه ی تیم مایکروسافت، تمام بلاگ ها، کامنت ها، رسانه های اجتماعی و فروم ها را بررسی کرده ایم و از پیام های ارسالی خوشحالیم. ما به بازخورد هایی که مستقیما برای محصولاتمان ارسال می شود، توجه می کنیم.”

این نرم افزار، از امروز از طریق آیپدیت ویندوز در دسترس خواهد بود. نرم افزار نامبرده، از مجموعه ای از درایور های جدید و تعمیر های متفاوت تشکیل شده، تا سازگاری آن را با پردازنده ی اینتل و درایور های نمایشگر، بیشتر کند. به گزارش Verge، این عدم سازگاری باعث ایجاد مشکلات مدیریت برق در بخش سخت افزاری دستگاه ها می شود.

باگ های مشکل ساز، در زمان عرضه ی لپ تاپ سرفیس بوک و تبلت سرفیس پرو ۴ در پاییز سال ۲۰۱۵، در این دستگاه ها وجود داشتند. از مشکلات دیگر این دستگاه ها می توان به کرش های ناگهانی و پرش صفحه نمایشگر اشاره کرد. مایکروسافت اعلام کرده بود که این باگ ها تنها در نسخه های اولیه که در دسترس رسانه ها قرار دارد، وجود داشت. اما مشکل به اینجا ختم نمی شد، با توزیع گسترده ی این محصول، کاربران بیشتری هم با این مشکل روبرو شدند. حتی بلاگر برجسته ی مایکروسافت، پال تاروت، عدم پاسخگویی مایکروسافت را مورد سرزنش قرار داد. اواخر ژانویه ی ۲۰۱۶، یک نرم افزار آپدیت برای رفع مشکل لپ تاپ سرفیس بوک طراحی شد، اما نتوانست تغییر چندانی ایجاد کند. اگر از کاربران این دستگاه ها هستید، می توانید نرم افزار رفع مشکل را از طریق Windows Update دریافت کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 283 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:45

استون مارتین هم وارد بازار ماشین های الکتریکی می شود

استون مارتین و شرکت چینی LeEco، روز چهارشنبه اعلام کردند که با تولید ماشین الکتریکی رپید ای (RapidE)، قصد دارند وارد بازار ماشین های الکتریکی شوند.

همه چیز در دنیای ماشین های الکتریکی بسیار جالب و هیجان انگیز است. کمپانی استون مارتین با همکاری شرکت چینی ای اکو، قصد دارند که نقاط قوت خودرا با هم ترکیب کرده و در یک ماشین تمام الکتریکی استون مارتین، به نام رپید ای، بگنجانند. این مدل، تغییر یافته ی سواری ۴ در رپید ای خواهد بود.

تولید ماشین الکتریکی استون مارتین ، برای سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است. در بیانیه ی مطبوعاتی استون مارتین این طور گزارش شده که: “این همکاری، قابلیت گسترش نسل بعدی ماشین های الکتریکی متصل را از طرف استون مارتین، لی اکو و فارادی فیوچر خواهد داشت.”

اگر استون مارتین و فارادی فیوچر (یا ترجیحا اف اف) با هم همکاری کنند، مثل این است که یک رویا به واقعیت تبدیل شود. ماشین الکتریکی استون مارتین ، فراتر از یک ماشین الکتریکی خواهد بود؛ این ماشین، هوشمند، متصل و اجتماعی خواهد بود. (هنوز مشخص نیست که منظور از اجتماعی بودن چیست.)

با تمام این اوصاف، همکاری این دو شرکت چندان هم دور از ذهن نبود. این دو شرکت، در نمایشگاه لوازم الکترونیکی CES 2016 از کانسپت های خود، که با همکاری غول تکنولوژی چینی، لی تی وی ساخته شده بود، رونمایی کردند. مدل استون آتولینک رپید ای اس، از سیستم ماشین های اینترنتی با قابلیت تشخیص صدا و اتصالات اینترنتی، بهره می برد. فارادی فیوچر هم با ماشین اف اف زیرو وان، در کانون توجه بود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، پورشه،استون مارتین و بنتلی وارد بازار ماشین های لوکس تمام الکتریکی شده اند. به نظر می رسد که ایلان ماسک و تیم همکاران او، از اینکه آغاز کننده ی این راه هستند، به خود افتخار می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 226 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:45

سامسونگ فن آوری شبکه ی 5G را در نمایشگاه MWC 2016 برای عموم حضار، به نمایش می گذارد.

سامسونگ فن آوری شبکه ی ۵G را در نمایشگاه MWC 2016  برای عموم حضار، به نمایش می گذارد.

سامسونگ امروز اعلام کرده است که در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۶ که در اوایل هفته دیگر برگزار می شود، شبکه ی ۴G LTE و فن آوری های پیشرفته ی تلفن همراه را که هموار راهی به سوی فن آوری شبکه ی ۵G بعدی در پیش دارند، به نمایش خواهد گذاشت. این شرکت همچنین فناوری اتصال مالتی لینک، رادیو متمرکز، روش دسترسی به رادیو mmWave و همچنین اینترنت اشیاء را برای قابلیت اعتماد موبالیتی و انعطاف پذیری معماری ارائه می دهد.

یانک کیم، رئیس شبکه کسب و کار در سامسونگ الکترونیک بیان کرد: “فن آوری شبکه ی ۵G به ما سطح جدیدی از تجربه را ارائه می دهد، که همه جانبه، لمسی و برای همه ی مکان ها است. با تشکر از موبالیتی بدون درز، توان عملیاتی بالاتر و زمان تاخیر کم تکنولوژی ۵G، خدمات جدیدی مانند تماس های هولوگرام، رادیو و تلویزیون واقعیت مجازی در تماشای بازی های فوتبال زنده و ماشین خود ران زندگی ما را غنی خواهد ساخت “

این شرکت فن آوری شبکه ی ۵G را در نمایشگاه MWC 2016 با انتقال هشت فیلم UHD 4K از طریق وای فای، بدون هیچ گونه تاخیر نشان می دهد. همچنین برای اولین بار تلفن همراه را با استفاده از سیستم های رادیویی mmWave در جهان تست می کند و ماژول آنتن چند گوشی های هوشمند یکپارچه را در فاکتور فرم کوچک معرفی می نماید. سری اصلی ارائه ی سامسونگ راه حل های اینترنت اشیا است که این شامل اینترنت اشیا گیت وی ها، ایستگاه های پایه، واحد دیجیتال یکپارچه و غیره می شود.

همه ی این فن آوری ها و چند مورد دیگر در غرفه سامسونگ در سالن نمایشگاه MWC 2016 از ۲۲ فوریه تا ۲۵ فوریه در بارسلونا به نمایش گذاشته می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:21

امنیت آیفون با 5 روش ساده بیشتر می شود

امنیت آیفون و کاربرانی که از این گوشی ها استفاده می کنند، برای اپل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اپل اعلام کرد که کد مورد نیاز FBI را در اختیار او قرار نخواهد داد. FBI برای باز کردن قفل آیفون یکی از افراد حادثه ی سن برناردو، به این کد احتیاج داشت. این موضوع باعث شد که اپل توجه بیشتری به موضوع رمز گذاری و حفظ حریم خصوصی کاربران خود داشته باشد. اپل موضوع امنیت مصرف کننده را مهم تلقی می کند، به همین دلیل پسورد های ۶ کاراکتری را به عنوان پیش فرض در آپدیت iOS 9 قرار داده است. این موضوع تغییر چندانی ایجاد نمی کند، اما به هر حال ورود به حریم شخصی کاربران آیفون را سخت تر می کند. در ادامه، با ۵ روش ساده ای که امنیت آیفون شما را بالا می برد، آشنا خواهید شد.

.

پسورد های ۶ کاراکتری از پسورد های ۴ کاراکتری امن تر هستند

آپدیت iOS 9 از پیش فرض پسورد های ۶ کاراکتری به جای ۴ کاراکتری بهره می برد. هر چند که اختلاف دو کاراکتر تغییر چندانی را ایجاد نمی کند، اما به گفته ی اپل این اختلاف دو کاراکتری ترکیب های احتمالی را از ۱۰۰۰۰ به یک میلیون افزایش می دهد. برای تغییر کد رمز، به ستینگ یا تنظیمات رفته و Touch ID & Passcode را پیدا کنید. (البته در این عکس شما فقط کلمه ی Passcode را مشاهده می کنید.)

برای تغییر کد رمز، به ستینگ یا تنظیمات رفته و Touch ID & Passcode را پیدا کنید. (البته در این عکس شما فقط کلمه ی Passcode را مشاهده می کنید.).

بعد از این مرحله، Change Passcoede را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله، Change Passcoede را انتخاب کنید..

پس از آن شما به کد ۶ کاراکتری ارتقا یافته اید. برای اطمینان، از رمزی استفاده کنید که کسی قادر به حدس زدن آن نباشد. هرگز از رمز ۱۲۳۴۵۶ استفاده نکنید، با این کار هدف امنیت آیفون با ۶ کاراکتر را از بین می برید.

پس از آن شما به کد 6 کاراکتری ارتقا یافته اید. برای اطمینان، از رمزی استفاده کنید که کسی قادر به حدس زدن آن نباشد. هرگز از رمز 123456 استفاده نکنید، با این کار هدف امنیت آیفون با 6 کاراکتر را از بین می برید..

تاچ آیدی را فعال کنید.

نگران نباشید، اثر انگشت شما به همان شیوه ای در هک ۲۰ میلیون اثر انگشتی دولتمردان آمریکایی استفاده شد، دزدیده نمی شود. اپل اثر انگشت شما را به یک عملکرد اجرایی ریاضیاتی تبدیل کرده که با روش های مهندسی قابل تغییر نیست. این عملکرد اجرایی ریاضیاتی در تراشه ی آیفون شما ذخیره می شود و سیستم عامل iOS و سایر اپلیکیشن ها به آن دسترسی ندارند. در واقع در هیچ سرور و یا حافظه ی کلودی باقی نمی ماند. برای فعال کردن تاچ آیدی به ستینگ و پس از آن به Touch ID & Passcode وارد شوید. در این قسمت می توانید اثر انگشت دیگری را فعال کنید.

تاچ آیدی را فعال کنید. نگران نباشید، اثر انگشت شما به همان شیوه ای در هک 20 میلیون اثر انگشتی دولتمردان آمریکایی استفاده شد، دزدیده نمی شود. اپل اثر انگشت شما را به یک عملکرد اجرایی ریاضیاتی تبدیل کرده که با روش های مهندسی قابل تغییر نیست. .

تنظیمات دو مرحله ای بازبینی را انجام دهید.

بازبینی دو مرحله ای به شما این امکان را می دهد که قبل از وارد شدن به حافظه ی آی کلود، آی مسیج و Face Time، هویت خود را بازبینی کنید؛ این امکان همچنین قبل از خرید از طریق آی تونز، آی بوک و اپ استور نیز فعال می شود. با انجام این تنظیمات و وارد کردن اپل آیدی و پسورد آن، یک کد چهار رقمی از طریق اس ام اس به شما ارسال می شود. با انجام این کار، این اطمینان وجود دارد که قبل از هر خرید، باید از دو مرحله ی امنیتی عبور کرد. برای انجام این کار، به ستینگ رفته و در مرحله ی بعد وارد App and iTunes Store شوید.

تنظیمات دو مرحله ای بازبینی را انجام دهید. بازبینی دو مرحله ای به شما این امکان را می دهد که قبل از وارد شدن به حافظه ی آی کلود، آی مسیج و Face Time، هویت خود را بازبینی کنید؛ این امکان همچنین قبل از خرید از طریق آی تونز، آی بوک و اپ استور نیز فعال می شود..

روی اپل آیدی و View Apple ID کلیلک کنید. با انجام این کار، به صفحه ای می روید که می توانید روی Password و Security کلیلک کنید. در این قسمت به سوالات امنیتی مطرح شده، پاسخ دهید و دستورالعمل نصب بازیابی دو مرحله ای را انجام دهید.

روی اپل آیدی و View Apple ID کلیلک کنید. با انجام این کار، به صفحه ای می روید که می توانید روی Password و Security کلیلک کنید. در این قسمت به سوالات امنیتی مطرح شده، پاسخ دهید و دستورالعمل نصب بازیابی دو مرحله ای را انجام دهید..

پسورد امنی را برای اپل آیدی انتخاب کنید.

اهمیت این موضوع کاملا مشخص است؛ اما بسیاری از افراد از اهمیت این موضوع بی اطلاع بوده و یا غفلت می کنند. یکی از راه هایی که پسورد شما را امن تر می کند، استفاده از رمز های ۸ کاراکتری است. رمزی که سال ها از آن استفاده کرده اید را فراموش کنید. از کاراکتر های مشابه استفاده نکنید و یا حداقل اینکه از یک حرف، عدد و یا حرف بزرگ استفاده کنید. اپلیکیشن وان پسورد هم امنیت خوبی را برای کاربران خود فراهم می کند، این پسورد می تواند مجموعه ای از پسورد های مناسب را برای شما جمع آوری کند.

از Find My iPhone, iPad and Mac استفاده کنید.

این قابلیت می تواند گوشی گم شده یا دزدیده شده ی شما را روی نقشه نشان دهد. اما اگر فکر می کنید که آیفون دزدیده شده هرگز به شما باز نمی گردد، می توانید اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید، یا حداقل اینکه اطلاعات شما امن باقی مانده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

- - , .

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:21